Mit tegyünk, ha új kutya érkezik a házhoz?

blog_1mitt egyek ha találok

Az új állat érkezése mindig nagy izgalommal jár. Ha ez tervezett vétel, ajándékozás, akkor előre fel tudunk készülni a jövevény fogadására. Ha azonban találunk egy jószágot, akkor is meg kell oldanunk elhelyezését, gondoskodnunk kell róla.

Mi a teendő ha kutyát találunk?

1. Első lépés minden esetben az, hogy ellenőrizzük, van-e chip-je az állatnak! Ehhez akár a legközelebbi állatorvoshoz, akár egy gyepmesterhez el lehet vinni, aki leolvassa a chipet. Ez a szolgáltatás mindenhol és minden esetben ingyenes. Sokat gondolnak félelemmel a gyepmesterre, pedig legtöbb esetben a gyepmester állatmenhelyet is üzemeltet, ahol egyből gazdit is próbálnak találni a lelenc állatoknak. Forduljunk tehát hozzájuk bizalommal!
  2. De ne szaladjunk előre. A chip leolvasásakor két lehetőség van: ha a chip regisztrált, akkor szerencsénk van (és a kutyusnak is!), hiszen az állatorvos felveszi a kapcsolatot a tulajdonossal, és visszajuttatja az állatot a gazdájának.
  3. Ha nincs regisztrált chip ültetve a kutyába, akkor a megtaláló eldöntheti: megtartja, vagy átadja a gyepmesternek. A gyepmester telepet az önkormányzat üzemelteti, ahonnan az állat átkerül az állatmenhelyre, és ott megkapja a szükséges ellátást, oltást és chipet.
  4. Amennyiben a megtaláló magához veszi, befogadja, akkor az állatorvos kiállítja az oltási kiskönyvet, ha idősebb, megkapja a chip-et, és az állat kora szerint megkezdjük az oltási sort (ha kölyökkutya), vagy csak veszettség elleni oltást kap, féreghajtással.

Nem szabad elfelejteni: minden 3 hónapnál idősebb kutyánál kötelező a mikrochip! Így kedvenceink és a gazdik is nagyobb biztonságban vannak.

Rendelőnkben a megtalált kutyusokat megvizsgáljuk, korukat meghatározzuk. Így az új gazdi már a kutyus korának, állapotának legmegfelelőbb eledelt, tápot is ki tudja választani, és tanácsadást kap a tartással kapcsolatban!

Az állattartás felelős döntés!